MENU

BAYRAMDA KALP SAĞLIĞINA DİKKAT !

Dengeli beslenme kalp sağlığı  için önem taşımaktadır. 1 aylık oruç döneminden sonra insanlarda psikolojik olarak daha fazla yemek ve kalorisi yüksek şekerli gıdalar tüketmek gibi bir dürtü oluşuyor. Ramazan ayı boyunca günlük öğün sayısı azaldığı ve beslenme alışkanlıklarında değişiklikler meydana geldiği için, bazal metabolizma hızı yavaşlamaktadır. Bu nedenle bayramda beslenme alışkanlığını değiştirirken ılımlı bir geçiş, sindirim sistemi ve şeker dengesi açısından çok önemlidir.Örf ve adetlerimiz gereğince ikram etme ve ikram edileni geri çevirmemek gibi göreneğe sahip bir toplum olduğumuzdan bayram ziyaretleri süresince insanlar gün boyunca bir çok yerde yoğun miktarda tatlı tüketiyor ve karın ağrısı , mide bulantısı , gastroözafejial reflü, karın şişliği, ishal, hazımsızlığı da beraberinde getiriyor.

Geleneksel bayram ikramları olan şekerleme , çikolata , tatlı ve tuzlu hamur işlerinin birdenbire sık tüketilmesi sindirim sistemi rahatsızlıkları yanı sıra kan şekerinde hızlı akış olmasına ve hipertansiyon hastalarında tansiyonlarının yükselmesine neden olmaktadır. Bu nedenle kalp , hipertansiyon , diabet hastalarının beslenme düzenine dikkat etmesi önerilir.  bu oynamalar kalp krizlerini tetikleyebiliyor. bu anlamda kalp krizi bayram süresince acil servislerde çok sık gördüğümüz bir hastalık grubu haline geliyor.

Bayramı şeker tadında sağlıkla geçirmek için uyulması gereken 5 altın kural ;
* ikramlıklarımızı küçük porsiyonlar halinde sunmalı ve tüketmeliyiz
* hamur işi ,çikolata, şerbetli tatlılar yerine , kuru meyve ,  sütlü tatlılar , kuru yemiş  tercih etmeliyiz
* özellikle hipertansif hastalarda  kalorisi yüksek , yağlı ve tuzlu yiyecekleren kaçınılmalıyız
*kronik hastalığı olanlarda uyguladıkları diyetin dışına çıkmamalı ve kullanılan ilaçları düzenli ve saatinde almalı
*ramazan ayı  ve yüksek sıcaklıklar nedeni ile vücudumuzun kaybettiği sıvı miktarını geri kazanmak için  bol sıvı tüketmeliyiz.

Uzm.Dr.Ali EMİNLATİF
Kardiyoloji Uzmanı