MENU

BAYRAM KAHVALTISINA DİKKAT!

Sabahın erken saatlerinde kılınan bayram namazının ardından oruç ayı bitiyor ve bayram ile müjdeleniyoruz. Bayram denildiğinde ailenin bir arada olması, uzun zamandır göremediğin akrabalarla görüşüyor olmak heyecanımızı arttırırken diğer bir heyecan sebebimiz de baklavalar, sarmalar, cevizli lokumlar…

Bayramımız bir ayda belki de en çok özlediğimiz öğün olan kahvaltı ile başlıyor. Bayram kahvaltısı envai çeşit yiyeceğin bulunduğu tam bir görsel şölen fakat midemizi üzmemek adına dikkat etmemiz gereken bazı noktalar var.

  1. Proteince zengin bir kahvaltı yapın.

  2. Gün içinde ikram edilecek yiyeceklerin şeker içeriği yüksek olduğundan kahvaltıda bal, reçel gibi şekerli besinleri tüketmeyin.

  3. Tabağınızın yarısını mevsim sebzeleri ile doldurun. Haziran ayının sebzeleri; salatalık, yeşil biber, domates, semizotu, marul, taze soğan, fesleğen, nane, maydanoz, tere. Su içeriği yüksek, kalori değerleri düşük sebzelerdir.

  4. Tam buğdaylı ekmeği tercih edin. Ramazan boyunca pideyi yani beyaz ekmeği bolca tükettik sanırım. Hem farklı bir lezzet hem de daha çabuk doygunluk hissi sağlayacağı için lif içeriği zengin ekmekleri tüketmek doğru tercih olacaktır.

  5. Masaya oturduğunuzda mutlaka yiyeceklerinizi planlayın. Aksi bir durumda ne kadar yediğinizin farkında olamayabilir sonrasında mide ağrısı yaşayabilirsiniz.

  6. Yavaş yavaş, güzelce çiğneyerek beslenin.

  7. Ve en önemlisi kahvaltı sofrasında yiyeceklere odaklanmayın. Birlikteliğin muhabbetin keyfini çıkarın. Herkese iyi bayramlar


Dilara Süngü Bulut

Diyetisyen